Referat Vårspretten 2011

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 19. Mar 2011

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

Vi hadde utøvere i mange kategorier denne gang så det ble en lang dag i Bølerhallen. Vi begynner å få en god gjeng med ungdommer i klubben som deltar. Det er hyggelig.

Deltagere:

Barn:

Miguel Chincilla

Jonas Morshedy – SYK, meldte avbud

Said Eltujev

Elias Vadseth

U15:

Ahmed Ibrahim, gutter -42kg

Kristoffer Stordalen Hansen, gutter -60kg

U17:

Ihsan Aatif, jenter -57kg

Bjørn Kaare Aune, gutter -73kg

Lagledere:

Birger Aune

Alfredo Chinchilla

May Linn Hystad

Vi startet med barna. Miguel viste hvem han var sønn av og ga alle bank med nydelige teknikker. De andre gjorde også en veldig god innsats og fikk gullmedaljer etterpå.

Første stevnet for Ahmed ble tøft. Han deltok i stevnets kanskje største vektklasse med 14 deltagere. Han tok en fin 5. plass etter 2 tap og 2 vinn – og 3 NCUP-poeng hittil i år.

Kristoffer hadde ikke helt dagen og gikk ikke videre fra sin pulje. Hvis Kristoffer trener mer målrettet innimellom stevnene vil nok flere gode resultater komme etter hvert.

Til sist var det Ihsan og Bjørn Kaare sin tur. Det tok nok på å vente så lenge som de gjorde. Bakdelen ved å bli eldre på judostevner er at ventetiden ofte blir lengre.

Bjørn Kaare møtte hard motstand og kom på 4. plass.

Ihsan gjorde det veldig bra og kom ut som nr 2 av sin pulje etter en kjempeflott Ippon-seier og et tap etter en ganske jevn kamp. I semifinalen møtte hun og tapte mot landslagsutøver Madelene Rubinstein fra Fredrikstad igjen. En flott bronse til Ihsan og 5 NCUP-poeng hittil i år.

Takk for en fin dag i Bølerhallen!