Kretssamling nr 2 i boks!

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 18. Okt 2011

Originalt skrevet av: Narve Bjørneseth

Søndag 25. September ble det avholdt en ny kretssamling. 15 unge judokas møtte opp og var klare for innsats. Denne gangen klarte til og med NJJK og Ippon å mobilisere noen tropper. Kanskje ikke så rart når Stig Traavik og Alfredo Chinchilla sto som instruktører denne dagen. Det var noen kjente fjes fra forrige samling, men mange nye og dette er en meget positiv utvikling.

Stig konsentrerte økten sin om ne-waza og det virket som mange fikk ahaopplevelser i forhold til hvordan man må jobbe i ne-waza for å beholde og eventuelt komme seg ut av osae-komi. På slutten av økten ble det gjennomført en liten duell (etter litt press fra noen svært ivirige Ippon-jenter) mellom Landslagstrener Anders Dahlin og Instruktør Stig Traavik. Begge jobbet knallhardt for å vise hvordan man holder en hon-kesa-gatame og hvordan man faktisk kan komme ut. Jeg skal ikke si hvem som kom seirende ut, men han har “blomkålørene” i orden.

I hvilepausen mellom øktene så vi gjennom noen judoteknikker på youtube, før det ble gjennomført en heftig innebandyturnering. Her fikk ingen lag inneholde mer enn 2 spillere fra samme klubb så det ble litt interaksjon klubbene i mellom. På innsatsen virket det som dette var moro, og det ble premiering til alle. Hvis jeg ikke husker feil var det et lag med Dragonslayer i navnet som stakk av med seieren. Akers Avis groruddalen var og innom og gjennomførte et lite intervju og tok bilder. Flott med litt mediedekning

Alfredo Chinchilla holdt en ren tachi-waza økt på slutten av dagen, og han fokuserte på basisteknikker i forskjellige retninger. Hans fokus er å jobbe med teknikk i bevegelse, og dette må vi jobbe mer med i fremtiden. Judo er bevegelse og utnytting av ukes reaksjon på din aksjon. Om vi klarer å ha dette i bakhodet hele tiden blir judo mye enklere å lære seg.

Vi håper at alle som var med på samlingen også kommer på den neste som nå er satt til Søndag 13. november. Denne gangen er det OJK som stiller med instruktører. Lokalene blir som sist hos NJJK på Haugerud. Invitasjon blir sendt ut denne uken.

Ippon får ros for at de sendte jenter på denne samlingen, oppfordringen blir å sende enda flere utøvere neste gang, dette gjelder samtlige klubber.

Stor takk til Stig Traavik og Alfredo Chinchilla for god instruksjon. NJJK er stolte av å ha trenere som dere i sine rekker!

Takk til Landslagstrener Anders Dahlin, fint å se at du stiller opp på arrangementer slik at våre fremtidige landslagsutøvere får et ansikt å forholde seg til.

Vi sees på neste samling!

Judohilsen

Narve Bjørneseth