Gradering for barn og ungdom våren 2015

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 17. Mai 2015

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling

Gradering for barn og ungdom våren 2015

Mandag 1. juni og tirsdag 2. juni blir det gradering for barn og ungdom dette semesteret.

Mandag 1. juni klokken 18:00 er det gradering for nybegynnerne, hvor de som har trent to ganger i semesteret graderer seg til gult belte, og de som har trent en gang i semesteret til hvitt belte med gul lapp. Denne graderingen foregår i dojo 1 og koster 300,- som betales ved registerering. Graderingavgiften inkluderer sensor, belte, judopass og graderingsmerke. Det er viktig at alle møter i god tid denne dagen slik at vi får registrert alle og rekker å få gjennomført graderingen innenfor vanlig treningstid.

1. juni i dojo 2 klokken 18:00 er det samtidig gradering for videregående barn og ungdom som skal gradere til grønt og blått belte. Nytt i år er det at de utøverne med oransje belte som ikke skal gradere seg til grønt belte dette semesteret er med på gradering som fører til oransje belte med grønn lapp. Hør med treneren din hvis du lurer på om du skal gradere til fullt belte eller om du har noen andre spørsmål. Alle som har ønsker å gå opp til fullt belte bør ha vært gjennom prøvegradering i forkant. Gradering til fullt belte koster som vanlig 300,- og må betales ved registrering.

Tirsdag 2. juni er det gradering for utøverne med gult belte og utøverne med hvitt belte med gul lapp. Graderingen foregår til vanlig tid kl 18:30, men kommer mest sannsynlig til å vare til 20:00. Fint om alle møter opp i god tid for registrering og for å komme punktlig i gang med graderingen. Graderingen koster kr. 300,- og betales ved registrering.

På Onsdag 3. juni blir det klubbmesterskap og semesteravslutning, hvor alle med nye og gamle belter får muligheten til å slåss med klubbkompiser, leke og spise og drikke litt.

Lørdag 13. juni vil det være mulig for alle som har gradert seg til hvitt belte med gul lapp og alle over det til å være med på en konkurranse i Nadderudhallen, Bærum som heter Jubapool. Meld dere på på oppslagstavlen hvis dere har lyst til å være med. I denne konkurransen møter dere andre judoutøvere som har trent like lenge som dere selv.