Kul tur til åpent trøndersk. 3 gull, 2 sølv og 3 bronse!

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 8. Mai 2017

Originalt skrevet av: Anisten, Patrik og May Linn

Åpent trøndersk er en konkurranse som er en del av Norgescupen. I tillegg til konkurransen arrangerer alltid Levanger treningsleir dagen derpå.

8 unge og 3 litt mindre unge dro på tur til Levanger denne gangen:

- Sindre

- Patrik

- Anisten

- Egilsten

- Mansur

- Victor

- Dennis

- Jamal

- May Linn (lagleder)

- Jørn Terje (lagleder)

- Federico

En lang men veldig hyggelig togtur med artige quizer tok oss frem. Vi overnattet i treningshallen til Levanger judoklubb. Dette var veldig sosialt.

Lørdag morgen var vi klare for kamp. Noen av deltakerne var så spente at de de nesten ikke klarte å spise. Laglederne var strenge og fikk alle til å spise littegrann.

Alle gjorde en solid innsats men Jamal og Egilsten imponerte ekstra i U15 klassen. Sannsynligvis hjalp den ekstra halve brødskiva de måtte spise 

Det var mange fine ulike teknikker og bevegelser hos alle NJJKerne. Dennis fikk ekstra trening da han måtte gå en ca 10 minutters kamp.

Resultatmessig fikk ungdommene med seg 2 gull (Jamal Yahia U15 -46kg og Egilsten Pius U15-38kg), 1 sølv (Patrik -34kg) og 3 bronse (Dennis Bjertnes -38kg, Mansur Abubakarov -42kg og Jamal Yahia -46kg).

NJJK stilte med 3 seniorer: Federico, Jørn Terje og May Linn.

Federico Maltese(senior herrer -73kg) tok gull og May Linn Hystad (Senior damer -70kg) tok sølv men Jørn Terje Krekling (senior herrer -90kg) var kanskje den som vant på innsats. Hans klasse -81kg ble slått sammen med -90kg. Det ble derfor en litt tøff klasse. Jørn Terje vant to kamper og tapte to etter helteinnsats . Jørn Terje fikk en liten skade på nesa slik at han begynte å blø litt. Sindre lagde krigsmaling av blodet til Jørn Terje til glede for mange. Etter stevnet fikk vi tid til å leke i svømmehallen. Her ble det både wrestling og stuping. Ungdommene hørte på lyden fra sjøen og fanget krabber. Sindre ble plutselig borte og vi var ganske bekymra men så viste det seg at han bare satt på do. Patrik ble avhengig av biljard.

Søndag var det treningssamling med effektive teknikker vist av Erik Alsgaard og masse morsom randori. Levanger ordnet både lunsj og transport til toget etterpå. Hvilken god behandling vi fikk!

Togturen var artig. Jamal spiste et helt salathode og vi tok en buss som gikk fort pga medvind.

Vi håper vi blir en god gjeng også neste år på åpent trøndersk!