Semesteravslutning vår 2004

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 11. Jun 2004

Gradering mandag 7/6

Først ut var de som skulle til mon grader.

Det var nok endel nerver på noen av utøverne. Noen gjorde det dårligere denne dagen enn de pleier å gjøre på trening, mens andre igjen gjorde det enda bedre enn hva vi hadde forventet.

Sensorene var Andre Sunde Nilsen, May Linn Hystad, Eivind Skjollby, Nils Valen og Kristoffer Halmøy.

Det mest gledelige var at alle klarte å få nytt belte!

3 til 5. mon (gult belte)

12 til 4. mon (oransje belte)

8 til 3. mon (grønt belte)

I tillegg trakk hovedsensor André spesielt frem Håvard Kaasen, Simen Aas, Embla Holten og Linn Nygaard (alle til 3. mon) som eksempler på meget gode graderinger.

Etter dette var det ungdommene sin tur. Fire skulle fra 4. mon til 3. kyu, mens en skulle fra 3. mon til 3. kyu. Alle var fra partiet "Viderekommede ungdom" hvor trener Lasse Kristiansen har hatt kveling/armbend som noen av hovedteknikkene dette semesteret. Dette merket også sensorene, og etter graderingen fikk de alle skryt av hovedsensor som sa at det var høyt nivå på ne-waza teknikkene de viste.

Alle 5 besto graderingen til 3. kyu.

Klubbmesterskap onsdag 9/6

Årets klubbmesterskap hadde klasseinndeling med navn etter eksotisk norsk ferskvannsfisk.

Gullbust- og Krøkleklassen besto av Lars Iver Johansen, Fredrik Øvrebø, Linn Nygaard og Hauk Holten.

Ulkene besto av Nicklas Bakken, Simen Aas, Øystein Synstad og Stian Bakken.

Horker for en dag var Haavard Kaasen, Jon Petter Harwiss og Leon Jacobsson Røsten.

Sørvene Robert Johansson, Mads Harwiss, Fredrik Hoel Bevreng og Vegard Kristiansen.

Abbor-klassen besto av Patrick Mauseth, Joachim Bakken, Hauk Jacobsson Røsten, Robin Mauseth.

De første klassene var nesten rene barne-klasser (Noen ble litt fornærmet av det. Beklager, men vi måtte få dette til å gå opp!). Mye bra judo var det uansett, og flotte medaljer til alle sammen. Etter det fikk de valget mellom videofilm i dojo II eller å se på ungdommene gå kamper.

Kveldens røyer var Mette Johansen, André Five, Ole Moland, Kenneth Nygaard, Magnus Norum, Marius Sandem og Kjetil Stiansen.

Dette ble en spennende gruppe. I første innledende pulje vant Mette alle kampene sine. Hun slo til og med Ole i ne-waza. Sterkt av Mette. I den andre puljen gikk Magnus og Kjetil videre til semifinale. Ole vant sin semifinale mot Kjetil (som var ganske misfornøyd), og møtte Mette (som slo ut Magnus i den andre semifinalen) i finalen. Der fikk Ole revansje. Han kastet til slutt et fint kast, og ble offisiell klubbmester. Gratulerer Ole.

Gjeddene (ikke bare for én kveld?) var Lars Moland, Øyvind Stiansen og Martin Hemmer.

Lars hadde ikke altfor store problemer med å vinne disse kampene, selv om Martin hadde han på gyngende grunn et par ganger. Lars fullførte Moland-dominansen og sikret Moland-klanen to klubbmester-titler til Moland-premieskapet. Grattis.

Ordinær trening er da over for dette semesteret, og vi sees igjen etter sommeren.

God sommer til alle!