Høststevne i Sandefjord

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 28. Sep 2004

NJJK stilte med en fin gjeng utøvere på høststevnet i Sandefjord i helgen.

Litt tidlig å stå opp for barna og lagledere, men etter en vaffel våknet de fleste til.

Disse var med:

Barn: Robin, Patrick, Mina, Linn, Stian og Vegard.

Ungdom: Ole, Øyvind, Aleksander, Kenneth, Marius, Joachim og Haakon.

Senior: May Linn (som alltid).

Først ut var barna. Alle gjorde en strålende innsats! Mange fine og forskjellige kast --> alt fra Minas fine tomoe-nage til Patrick sin venstre o-soto-gari. Alle fikk en fin medalje og diplom!

Så var det ungdommene. Mange av klassene var store og tøffe. Ungdommene våre kjempet hardt! Veldig bra. Litt mer konkurranseerfaring så blir det flere medaljer. Aleksander som følger et tett treningsopplegg i og med at han er på landslaget fikk uttelling for dette og viste at han var god for gull, selv om hans vektklasse ble slått sammen den over. Han kastet en nydelig ko-uchi-gari i finalen som imponerte hele hallen. Deilig å se at man ved timing og god teknikk ikke trenger å være sterk som en okse.. selv om Aleksander jo er det også.

Ole gikk bedre enn han har gjort på en stund og fikk sølv. Neste gang, med litt mer trening, kan det bli gull! Haakon fikk stevnets raskeste ippon og fikk en gedigen pokal som alle var misunnelige på!

En sliten lagleder skulle gå kamp litt over fem! Dessverre var det bare 3 stykker i vektklassen. Første motstander gikk greit, men andre var verre.. Ane.. igjen. Denne gangen var det uavgjort til siste sekund da May Linn skulle gjøre en siste innspurt for å unngå golden score.. og ops! Der fikk Ane en koka! Sølv til May Linn!

I tillegg til lagleder May Linn stilte Lasse, Terje og Rune som lagledere. Takker og neier for god innsats!