Rapport fra Vårspretten 11. mars 2006

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 23. Mar 2006

Originalt skrevet av: Ole Moland

Det hele gikk av stabelen i KFUM hallen på Ekeberg

Det var en flott dag med mye sol og en hel bråta med minusgrader. Enda godt vi skulle tilbringe den inne i en god og varm hall.

Fra Njjk stilte Kjetil Skarstein, Knut Eikum, Mohammed Eltojev, Linn Nygaard, Stian og Aleksander Bakken og Nataniel Yanai.

Førstemann ut var unge Eikum i 24 kilos klassen. Han startet friskt med en uavgjort kamp som endte 0-0. Deretter klinte han til med en ippon (10 poengs) seier. Bra Knut

Så var det Nataniel som deltok i sitt første stevne. Han var ikke snauere enn at han gikk hen og vant begge kampene sine. På henholdsvis yoko og wazari.

Kjetil meldte seg inn i rekken med barn uten tap da han også endte opp med en uavgjort (0-0) og en yoko (5 poeng) seier.

Sist, men definitivt ikke minst, var det Stian Bakkens tur ut. Han vant sine kamper uten de helt store problemene. Og forlot Njjkernes seiersrekke for dagen ubesudlet.

Da var barna ferdige, de fikk sine fullt fortjente medaljer, og så var det ungdommenes tur ut.

Flott innsats unger!!

Hvem som var først vites ikke, for de gikk alle samtidig på hver sine matter.

Men her er sånn det hele gikk for seg.

Linn hadde en del nerver før denne dagen. Til tross for dette gjorde hun en suvveren innsats og endte opp med en sølvmedalje, etter tap for en større motstander i finalen.

Stian fikk betydelig motstand i ungdomsklassen. Men han var sikker som banken og meide ned motstanderne en etter en. Kanskje særlig imponerende var det at han kasta ”erkerivalen” Mats fra Ippon som han har slitt med tidligere. Til slutt endte det med at Stian gikk av med seieren også her. Gull til Stian.

Broren Aleksander fikk det litt verre. Han gikk i det som heter ungdom A klassene. Det betyr at det blir praktisert armbend og kvelinger. Det er første gang dette er praktisert i Norge, men de rutinerte sjelene vet at dette har vert vanlig i Sverige i lengre tid.

Han tapte kun en kamp i innledende, dette mot en svenske, og på nettopp kveling. Men han så seg ikke slått av den grunn, og fortsatte sin heroiske kamp mot finalen ,hvor han kjempet tappert både vel og lenge. Til slutt tapte han, etter å ha gått golden score i flerfoldige minutter. Også dette tapet mot den samme svensken.

Mohamed gikk også veldig bra og endte også på en fin andreplass.

Kort oppsummert var det en prestasjon av klasse våre unge og lovende viste denne vakre vinterdagen.

Jeg er stolt av dere barn!!

Hilsen Ole

3. Martin Åkesson, Køpings JK

5. Pål Andreas Narum, Slemdal JK

5. Magnus Ørbog, Trondheim JK

Se hele resultatlisten på judo.no.