Mette på World Cup i Tjekkia 5. august

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 20. Aug 2006

Originalt skrevet av: Mette Johansen

Denne gangen tok veien til Tsjekkia. Når jeg kom meg frem, ble jeg tatt veldig godt imot av noen judofolk. De fulgte meg til en buss som skulle få meg til Jicin. På bussen var også det svenske, Portugisiske, Italienske Landslaget. Det ble en høylytt tur, og jeg ble kjent med mange nye folk. Før jeg viste ordet av det var bussen utenfor hotell Start, der jeg skulle bo.

Og der trasket jeg rundt i noen timer, før Andreas dukket opp! =D

Lørdagen:

Stevnet var kjempebra! Hele 17 nasjoner deltok. Deriblant var landslaget fra Japan med, men det var bare på gutte siden. Likevel var nivået høyere enn forventet. Dagen begynte med innveiing, som gikk ALT for greit.

Jeg ikke skulle gå før klokken 3, så jeg hadde veldig god tid. Jeg var skikkelig motivert og psykisk klar for stevnet. Etter en solid oppvarming var det endelig min tur på matta. Første kamp fikk jeg walkover på. Deretter møtte jeg en russer. Kampen var helt grei. Synes jeg gikk ganske bra. Men etter litt dommer tull, fram og tilbake osv, endte kampen med at jeg tapte på armbend. Russeren var utrolig flink, og hun endte opp med en 2plass. Derfor fikk jeg rekvalifisering. Andre kampen var mot en tysker. 1 minutt ute i kampen fikk jeg et ekstremt nakkegrep, og jeg kastet henne på ippon, på

o-uchi. Det var en morsom kamp ;) ..

Tredje kamp var jeg ikke like fornøyd med. Jeg møtte en fra Ungarn. Det ble en del kasting i løpet av kampen. Jeg kastet dropp te-gerume til yoko, tani-toshi til yoko, og kata-guruma til

koka. Når det var 4 sekunder igjen hadde jeg 2 yokoer og 1 koka, mens hun hadde 1yoko og 2kokaer. Og selvfølgelig klarer jeg å tape!!! Herre gud! Det var en skikkelig nybegynner feil, og skikkelig kjipt…Ble kastet på yoko, og hun gikk av med seieren. Men men.. Det ble en 9plass på meg!

Treningsleieren gikk greit. Følte jeg var i ganske god form, og dengte ganske mye. Likevel sleit jeg med litt skader. Vonde fingre og strekk i magen var ikke så godt. Men jeg overlevde!

Ellers var det veldig morsomt sosialt med svenskene. Maten var ganske ”kraftig”, men grei. På torsdagen dro vi og trasket litt rundt i Praha. Det er en utrolig fin by, med masse historie. Vi fikk sett en del av byen, før

vi måtte dra på flyplassen. Flyturen og alt gikk kjempe fort, og vi landet på Gardermoen 21.30 torsdags kveld.