Bronse til Mette i verdenscupstevne for juniorer i Borås

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 24. Aug 2006

Originalt skrevet av: Mette Johansen

Jau, jau, så bar det av sted igjen. Fredags morgen pakket jeg og Andreas bilen, og kjørte (fort =P ) til Borås. Der møtte vi resten av det norske juniorlandslaget og turen var i gang!

I år deltok det ca 125 deltagere på stevnet fra hele 11 nasjoner!

Deriblant burde Brasil nevnes, som tok alle gullmedaljene bortsett fra i -100. Stevnet foregikk på 2 matter, og opplegget var utrolig kult! Med lyskastere, musikk osv var dette et veldig fancy. =P

Lørdagen: Innveiing var kl 7.30 og stevnet startet 10.00, så det var bare å komme seg på vekta, spise, på med drakta å begynne å varme opp. Jeg skulle gå første kamp i – 63, men denne klassen begynte ikke før litt utpå dagen.

Første kamp: Det ble en tøff kamp hvor berta fra Latvia vant til slutt!

Tapte på et tåpelig holdegrep, noe jeg synes var veldig kjipt. Synes selv dette var en skikkelig dårlig kamp av meg selv, men sånt skjer….

Latviaberta tok til slutt 2plass, så jeg fikk rekvalifisering =). I kamp nr 2 møtte jeg en svensk jente. Litt irritert gikk jeg ut på matta, og etter få sekunder fikk jeg grepet mitt, og kastet kata-guruma til ippon!.

3. kamp, ny svenske. Jeg var litt fomlete i starten, men midt i kampen fikk jeg en yoko på kata-guruma. Jeg fulgte opp med holdegrep, og vant kampen.

Så var jeg da kommet til bronsjefinalen. Jeg varmet godt opp, og motiverte meg skikkelig til kampen. Taktikken var klar osv. Når musikken skruddes på, og jeg skal gå ut på matta var ikke motstanderen min tilstedet. Jeg fikk da walk over, og 3. plassen var min. I ettertid fikk jeg vite at estlenderen jeg skulle møte lå på sykehuset med nakkeskade =S Var litt bittert å ikke få den siste kampen, men må si at jeg er ganske fornøyd med 3. plass. Dette er jo mitt første år som junior utøver, og jeg er kjempe glad for å få plasseringer allerede nå i world-cuper.

Etter stevnet var det en leir. På leieren var det bra fighting. Jeg fikk bryne meg på noen av nordens beste uttøvere;)! Veldig gøy! treningene bestod bare av forskjellige randori greier, og det var et bra nivå. Tirsdags kveld dro vi tilbake til Oslo… På veien hjem tok vi oss bare en tur innom Trøkstad og Askim osv.. ikke fordi vi hadde lyst, men fordi det ble til at vi hoppet fra E6 til E18.. =P hehe! :P Trygt kom jeg hjem klokken 02.00, og jeg sovnet ganske fort!

Hilsen en sliten utøver

Mette =)