GULL til Simen og Stian i Vårspretten 2007

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 19. Mar 2007

Originalt skrevet av: Ole Moland

Lørdag 10. mars arrangerte Oslo judo klubb med hjelp fra NJJK vårspretten 2007 i Ekeberghallen. Dette er kanskje det største stevnet for barn og ungdom i landet, og et av de få stevnene der vi får besøk fra utlandet. For året hadde vi besøk av én engelsk klubb og 2 svenske klubber.

I tillegg var det deltagere fra mer enn 30 norske klubber, totalt ca 300 deltagere. NJJK stilte selvsagt med sine stjerner: Knut Eikum i barneklassen og Kjetil Skarstein G-38, Stian Bakken UG-38 og Simen Aas i UG-42 i ungdomsklassen. I tillegg til de som skulle delta stilte NJJK også med funksjonærer som skulle hjelpe til med selve arrangementet. Det var Lars, Jørn Terje, Helge og Ole. Jørn og Lars ville dessuten gjerne ha bokført at den matten de satt med poengtavla på var den med utvilsomt færreste feil, og med de overlegent beste animasjonene. Ellers hjalp Helge og Ole til med listeføring og andre artige ting hele dagen.

Knut og Kjetil hadde ikke hellet med seg i dag og møtte beinhard konkurranse, de fikk to kamper hver og kjempet hardt men det holdt dessverre ikke til plassering denne gangen. Simen derimot var i toppform som alltid og kastet seg opp til første plass i sin klasse! Stian imponerte også stort, Verd å nevne var at Stians vektklasse var dagens desidert største, og sannsynligvis også hardeste. Men det hindret han ikke i å gå til topps og vinne en overbevisende seier over opptil flere utlendinger.

Totalt: 2 gull til NJJK, og mye skryt for overlegen poeng og listeføring, strålende innsatts fra alle mann.

Fullstendig resultatliste på judo.no.