Hvilke saker jobber styret med?

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 2. Okt 2007

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

Styresammensetning og rutiner

Den siste tiden har det vært en del nye personer ut og inn av styret. Mye tid har gått med på å gjennomgå rutiner, delegere ansvarsområder. Vi jobber fremdeles med dette da Matz og Kristoffer har trukket seg fra styret. Matz pga av at treningstilbudet Ju Jutsu ble nedlagt. Kristoffer trakk seg da han ble ansatt som generalsekretær i Judoforbundet for å styrke sin objektivitet og integritet der. Kristoffer har vært lenge i styret og reddet klubben ut av en knipe for noen år siden. Styret vil savne stort Kristoffers innsats i styret.

Vedlikehold

Styret har jevnlig kontakt med Kultur og idrett. Dette samarbeidet har ført til at vi har fått en ny do i guttegarderoben, nye dorullholdere, nye lys og lysbrytere i hele lokalet og fått service og reparasjon av ventilasjonsanleggene. I tillegg har vi fått og får en del driftsutstyr – vaskemiddel, dopapir, tørkepapir, støvsuger etc

Det har vært og er fremdeles mye frem og tilbake mellom oss, undervisningsbygg, Haugerud skole og Kultur og Idrett – Vi jobber kontinuerlig med å formalisere og få mest mulig ut av samarbeidet. Vi håper våre medlemmer har litt tålmodighet med oss da det er viktig å få dette samarbeidet til å fungere bra. Det er av denne grunn at blant annet oppussing av guttedusjen er blitt noe utsatt. Utgangsdøra, inngangspartiet og kjøkken er noe som vi har fokus på akkurat nå.

Trådløst internett er satt opp. Foreløpig går signalene til sofagruppen ved inngangspartiet og dojo 1. Pga av murvegger har signalene problemer med å nå helt ned i dojo 2 og til styrerommet. Vi skal prøve å fikse dette ved innkjøp av en såkalt forsterker.

Avvikling av treningspartiet Ju Jutsu

Styret i NJJK vedtok å avvikle treningspartiet Ju jutsu. Fra høsten (1. august) består NJJK av kun et Jiu-Jitsu parti i tillegg til judo.

De viktigste årsakene til denne avgjørelsen er følgende:

- Til dels store samarbeidsproblemer/ikke bra nok integrering av partiet.

- Styret ønsker å satse mer på de nåværende barne- og ungdomspartiene.

- Problem med treningstider, og plass i dojoen

Judoforbundets ting

Jørn Terje Krekling, Ole Moland og May Linn Hystad representerte NJJK på judoforbundets forbundsting. Ole Moland ble valgt inn som leder av Domsutvalget, og May Linn Hystad holdt herrenes tale under jubileumsmiddagen. Vi er fornøyd med valget og resultatet av avstemmingen på de andre sakene. NJJKs viktigste sak var motstanden til punkt 3.4 om passive medlemmer der det endte med at forslaget forbundet hadde lagt frem ble trukket.

Utleie av lokalet/matter

Noe mindre landslagsaktiviteter og kursaktiviteter hittil i år i dojoen. I sommer leide vi ut en hel haug matter til en aikidosamling der vi benyttet oss av muligheten til å vaske under mattene i dojo 2. Dette tjente klubben en slant penger på :)

Forsikring

Styret jobber med å finne en forsikringsordning for klubben som dekker innbo.

Rekruttering høsten 2007

NJJK hadde en annonse i aftenposten aften torsdag den 6. september. 3000 flyere er levert ut til skoler. Noen flyere også hengt opp. Ole Moland og Mette Johansen hadde to gymtimer på Apaløkka skole. Vi håper dette vil bidra til et passe stort nybegynnerparti både for Judo og Jiu-Jitsu.

Ny klubbgenser

Styret jobber med å lage en ny klubbgenser!

Treningstidskabal/Trenerkabal

Alltid et puslespill, men styret mener vi har kommet frem til den mest optimale løsningen vi kunne få til.

Nye partier

Comebackpartiet og Blanda drops partiet. Les mer om dette under treningstider.

Søknader

Styret forsøker å få sendt ut så mange søknader som mulig. Vi sendte nettopp inn en søknad til gildefondet. Neste søknad sendes inn om en uke til bydelen for å få tildelt lokale aktivitetsmidler.

Trenersamlinger

Vi har allerede hatt en treningssamling der blant annet Andreas Strand videreformidlet en del av sin lærdom fra Bath-studiene hans (judotrenerutdanning på Bath University).

Vi skal ha en ny trenersamling for alle trenerne og aktuelle trenere i klubben den 30. september. Dette blir både lærerikt og moro.

Økonomi

NJJK har god kontroll på økonomien og det ser bra ut. Dette gir oss store muligheter til å gjøre mye godt i høst!