Vårspretten 8. mars 2008

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 1. Apr 2008

Originalt skrevet av: May Linn Hystad og Lasse Kristiansen

Vi stilte med 10 deltakere fra NJJK. Alle ble tatt godt vare på siden vi var mange lagledere.

For mange var dette det første stevnet utenom klubbmesterskapet.

Flere stolte trenere fikk se gang på gang bra bevegelser som vi kan bygge videre på.

Ihsan, Zeineb, Tommy K, Eskild og Omar stilte i barneklassene og gjorde en solid innsats og fikk medaljer alle sammen.

Øystein Synstad ”luringen" gjorde en knallbra innsats i sin tøffe klasse med to seiere og to tap - en flott femte plass!

Stian Bakken var storfavoritt i -46 U15. Stian møtte sterkere motstand enn det han trodde. I semifinalen møtte han Islam Shaipov fra Sandnes Judoklubb som trakk sterkt og plukket benet til Stian rett til Ipponseier. Det ble lærdom og Bronse til Stian :-)

Kjetil Skarstein stilte i -46 U15, en tøff klasse. Han tapte innledende kamp etter å ha ledet en stund. Kjetil fikk rekval men møtte igjen en sterk motstander som kastet han på en tvilsom ippon.

Tommy i -60 U15 er en lang og uredd fighter som også stilte i sitt første stevne – fikk to seiere og to tap: Veldig bra!

Simen Aas imponerte som vanlig med å vinne GULL i -50 U17. Stian fikk også GULL -46 U17. Begge disse landslagsgutta er utrolig flinke og gjør det veldig bra. Stå på!

Vi trenere og lagledere synes alle gjorde det veldig bra med lovende gode judobevegelser!