Vellykket nattrening fredag 28. mars :-)

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 2. Apr 2008

Originalt skrevet av: Therese Winger

Fredag ettermiddag møtte ca 40 barn og ungdommer fra NJJK og Romerrike Judoklubb forventningsfulle opp til vårens nattrening. Trenere var Mette (hovedansvarlig for prosjektet, og strålende innsats til tross for bihulebetennelse ++) Mathias, Marius, Jon, May Linn og Therese

Kvelden startet med line-up, inndeling i lag og deretter et rebusløp rundt i lokalene til NJJK. Lagene inndelt på tvers av klubbene, og samarbeidet så ut til å fungere finfint:-)

Etter dette var det klart for å gå løs på en stor stabel av pizzaer. Folk var tydeligvis sultne, for borte blei de!

Etter å ha fylt opp med litt mat var det på tide med bowling på Veitvet. Etter en liten busstur dit, få alle inn i sko i riktig størrelse og fordelt utover banene var folk i gang. I løpet av 2 serier ble det sanket poeng, og kulene gikk hovedsakelig forover (men i et par tilfeller også bakover, heldigvis ble ingen truffet!). Etter nok en busstur, og en liten gåtur tilbake i det nydelige regnværet var det litt kvelds, eh nattmat.

Og deretter, ved midnatt var det på tide med selve nattreningen. Ledet av Mathias, Jon, Marius og May Linn. Tydelig at noen begynte å bli litt trøtte, men stort sett strålende innsats!! På line-upen etterpå var det premieutdeling for rebusløpet tidligere på kvelden.

Noen var nå blitt slitne av all aktiviteten, og valgte å krype godt ned i soveposen i ”soverommet” i dojo 2 for noen timer på øyet, mens andre gikk i gang med gitar-hero, innebandy, eller bare prosjektet ”å holde seg våken” til et visst klokkeslett… Flere kom krypende til ned i soveposene i løpet av natten/tidlig morgen, mens enkelte holdt det gående hele natta.

Til frokosten lørdag morgen var det en del trøtte fjes, og ikke alle var like lette å få ut fra de varme, gode soveposene og i gang med å pakke sakene. Ca 0930 plukket foreldre opp sine respektive, som hadde hatt en morsom natt (hørte flere som allerede gledet seg til neste nattrening) men nok var ganske så trøtte og slitne etter timevis i aktivitet.

Se flere bilder her.