4 GULL OG 2 BRONSE TIL NJJK i NM

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 22. Mai 2008

Originalt skrevet av: Stian Bakken

NM i Sandnes 2008

Vi kom fram til flyplassen, og sjekket inn. Stian kom akkurat i siste sekund før flyet gikk. Når vi kom til sola flyplass i sandnes, tok vi taxi. Kjetil, faren hans, rune og marius tok taxi til hotellet, mens Stian tok taxi rett til innveiingen. Stian veide litt over vektklassen sin fordi han hadde spist masse taco før han dro så han måtte ta en joggetur. Kjetil møtte Simen og faren hans på hotellet. Simen gikk i vektklassen -50/-55, mens Stian og Kjetil gikk i -46. Marius gikk i -81 vektklassen. Stian, Kjetil og Simen gikk og la seg til å sove kl. "23.00".

Lørdagen sto vi opp halv sju, for å rekke frokosten 07.00. Taxien kom å hentet oss utenfor hotellet kl. 07.30. Vi varmet opp i giskehallen fra kl. 08.00 - 09.00, kampene startet kl. 09.00. Stian og Kjetil sin vektklasse startet først. Kjetil vant to og tapte en kamp - semifinalen mot Stian. Stian vant alle kampene sine både i u15 og u17. Simen tapte en kamp i innledende kamper men vant deretter 3 kamper – det ble gull! Stian endte opp med 2 NM gull, Kjetil med 1 NM bronse og Simen med et NM gull. Når u15 og u17 var ferdig, gikk u20. Marius tapte alle kampene sine – muligens fordi han ikke var vant med å være i denne tunge vektklassen, motstanden ble for stor. Marius fikk dessverre ikke noen medalje. Når alle var ferdig på lørdag hadde vi fått 3 gull og 1 bronse.

Søndag sto vi opp kl 07:00 og pakket baggene og dro til hallen for å se på seniorene

Vi tokk taxi til hallen og så på Ester og Thomas.

Ester vant Åpen klasse damer og Thomas kom på 3 plass i -100

Når alle var ferdige stakk vi på restaurant og spiste.

Mandag våkna vi trøtte og slitne. Heldigvis var det fly vi skulle ta hjem.

Vi flydde hjem med de medaljene våres trygt rundt halsen.

Se flere bilder i arkivet. Alle bildene er tatt av Christian Wolff, se hans store arkiv av bilder på judobilder.org.