Stolte trenere etter helgens innsats i
Ippon Cup

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 9. Nov 2008

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

En utrolig lang dag i Nadderudhallen lørdag 8. november med stevnestart klokka 09:45 og stevneslutt klokka 21.05 :-)

Lagledere:

Andre Sunde Nilsen, Kristoffer Norderhaug, Narve Bjørneseth, Terje Bakken, Stephan Rörhl og May Linn Hystad. Det var bra og koselig at så mange trenere var på plass!

Barna var heldige og gikk tidlig på dagen.

Deltakere barneklassene:

Tommy Karlstad, Eskild Aalerud, Filip Landmark, Ihsan Aatif, Zeineb Habib, Kristoffer Stordalen Hansen og Fredrik Bjørnsen.

Filip og Eskild må jobbe med mer kontakt og mer angrep men glimret med godt forsvar/blokkering slik vi har terpet på på trening!

Fredrik gjorde en god innsats men hadde litt uflaks i newasa i den ene kampen. Han gjorde gode forsøk på kontringer på motstandere som virket større enn han.

Zeineb kjempet bra, men jeg vet hun har mye mer på lur når hun har dagen :-) Ihsan banket alle med fine teknikker, til og med gutta :-) Bra jenter!

Kristoffer var en av de få som var flink til å angripe mye og hadde en strålende innstilling. Fortsett slik!

Tommy har virkelig utviklet seg i det siste. En kjempebra innstilling som nesten skremte motstanderne :-) Tani otoshien sitter fint!

Eskild hadde igjen med seg deilig sjokoladekake som alle fikk smake etter de hadde gått kamp :-)

I ettiden startet ungdommene.

Ippon judoklubb har besøk fra noen japanere.

Gullgutten Stian fikk møte på en av disse. Dette viste seg å bli tøft, spesielt når man har litt for mye respekt. (Er forsåvidt enig i at han så veldig god ut men det gjør jo Stian også!)

Stian fikk to SØLV i -50 U15 og U17.

Joacim kjempet godt men hadde ikke den samme gode dagen som i 830 cup.

Sakan Aref som kun har trent i en uke etter et års fravær fra judomatta imponerte stort med luftige kast. I semifinalen fikk han til og med inn en wasari på en sterk motstander men falt på et ipponkast som lett kunne bli hans.. Bronse til Sakan i -66 U17!

Mohamed Eltujev viste seg også fra en spesielt sterk side og vant gull i sin klasse -81 U17 og tok bronse i -81 U20.

Marius Sandem kjempet bra og skadet desverre skulderen, Kjetil Skarstein kjempet også bra til å være første stevne etter skaden sin. Han møtte også den sterke japaneren som Stian møtte.

Joachim Bakken var også flink og kapret bronsemedalje. Med mer trening vil det bli flere og bedre medaljer på denne gutten! Stakkar Joachim måtte vente helt til 7-8 tiden med å gå sine kamper...

Undertegnede hadde også meldt seg på helgens stevne. Fikk bevist noen ting:

1. Man glemmer ikke så lett teknikk og erfaring.

2. Judo er veldig bra trening

3. For å vinne alt må man trene regelmessig. Er man for sliten går man på blemmer :-)

4. Har man ikke trent så mye så blir man sinnsykt stål dagen derpå :-)

Er godt fornøyd med å få sølv. Jessica, som vant klassen, er veldig flink (er jo derfor vi har lånt henne så mange ganger i LagNM). Hehe... men hun må regne med at jeg prøver på en revansj en vakker dag :-)

Neste arrangement er allerede neste helg. Ippon judoklubb har treningssamling med veldig gode japanske trenere. Klubben kommer til å gi noe økonomisk støtte til utøverne som vil være med på dette (Koster i utgangspunktet 1250kr). Vi vil gjerne at så mange som mulig skal delta! Mer info om dette kommer på trening!

Hilsen May Linn (med litt hjelp fra de andre trenerne)