4 GULL, 2 SØLV, 1 BRONSE OG KONGEPOKAL TIL NJJK I NM

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 7. Mai 2009

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

NM var i år lagt til et hotell på Bolkesjø i sammenheng med forbundstinget.

Vi hadde 6 deltagere med denne gangen: Musafir Malang, Stig Traavik, Gøril Johansen, Stian Bakken, Simen Aas og Esther Myrebøe.

Stian Bakken og Simen Aas imponerte som vanlig med lekre teknikker og vant sine klasser. Stian Bakken stilte også i Juniorklassen (U20). Der ble motstanden noe tøffere men han klarte allikevel å prestere til et sølv!

Musafir hadde ikke dagen og kom dessverre ikke videre ut av puljen sin.

Gøril sin klasse -63 Senior Damer var en kjempetøff klasse med 11 deltagere. Det var mange spennende kamper å se. Ane fra Oslo Judoklubb slet seg til gullet. Hun kommenterte at spesielt kampen med Gøril var veldig slitsom. Gøril viste bra takter og endte på en 3. plass.

Åpen klasse for Damer var tilsvarende tøff. Esther viste seg å være den tøffeste. I finalen imponerte hun stort og tok gull. Gøril fikk 5. plass i samme klasse. Esther vant også sin egen vektklasse, -70.

Stig Traavik var også en av favorittene. Han viste at de eldste er eldst… helt til finalen.

Junioren Vegard Sæther Grytting (Ippon judoklubb) trener med Stig hver uke. Stig har forsøkt å få Vegard til ikke å gjøre en feil han alltid gjør i forhold til sin yoko-tomonage. Denne gangen hørte han på Stig :-) Det ble sølv på Stig.

Det var en koselig bankett denne gangen med både NM sanger og tørre vitser.

GULL:

Esther Myrebøe -70kg Senior Damer