NJJK viste fremgang i Ippon Cup 13. nov 2010

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 2. Des 2010

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

NJJK hadde følgende deltakere:

Martin Majoor (-100 Senior Herrer)

Jonas Morshedy (U13)

Herman Rustad (U13)

Arvid Skjærstad (U13)

Kristoffer Stordalen Hansen (U13)

Benjamin Dan Tong (U13)

Kim Oliver Hjertstedt (U15)

Ihsan Aatif (U15)

Lagledere: Therese Eikum og May Linn Hystad

Alle deltakerne viste god fremgang. Teknikkene satt bedre og judobevegelsene var bedre. Arvid klarte til og med å få til en kjempefin feiing som vi har trent mye på den siste tiden på trening.

Det var også veldig godt å se at alle har blitt tøffere. Fighterinnstinktet er kommet på plass :-)

Dette fører til flere seire og bedre judo å se på.

Kim Oliver og Ihsan stilte for første gang i ungdomsklassen. Dette er alltid en tøff overgang og de møtte hard motstand. De ga alikevel alt og var ikke langt fra å få til teknikkene sine. Med litt erfaring og trening kommer dette til å bli veldig bra.

Jeg savner litt variasjon i teknikkene fra alle og dette skal vi øve mye på fremover. Det blir spennende å se hva det kan føre til!

Maarten måtte vente lenge for å gå sine to kamper. Han møtte først Lars Petter Holst fra Ippon judoklubb som trener hardt om dagen og er på landslagets rekruttgruppe pr i dag. Lars Petter er sterk men Maartin viste at han hadde bedre teknikk og kastet Lars Petter på et fint kast som ga Ippon (10 poeng).

Hans andre kamp, som i realiteten var finalen i denne klassen, møtte han Karl Andre Reichelt, Oslo Judoklubbs unge og lovende junior som også er på landslaget. Karl Andre banker de fleste om dagen og er årets regjerende norgesmester i -90 Senior Herrer.

Det ble en svært spennende kamp som endte opp med avgjørelse etter golden score der Carl vant. Maartin har lovet revansj og vi gleder oss til å se denne kampen (i nyttårsstevnet?).

Det var uansett en god ilddåp for vår nederlandske import:) Gratulerer med sølv Maartin!

Samtlige jobbet knallhardt på Ippon cup og innsatsen var på topp. Vi er stolte av dere!

Husk neste stevne som er nyttårsstevnet for ungdom/junior/senior! Lapp om dette kommer til uka, men dere kan også se mer info her: Terminliste judo.no

Neste stevne for barna er KM i Asker eller Vårspretten(Bøler). Informasjon om dette kommer så fort invitasjonen blir lagt ut på terminlisten på judo.no.

Man lærer mye av å være med på stevner. Man får prøvd ut teknikkene i en mer reell situasjon. Dessuten er det veldig gøy og som regel alltid vafler å få etter stevnet!

Meld dere på!

Stolte judohilsener fra May Linn