Bronsemedalje til NJJK i lagNM for Herrer

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 6. Des 2010

Originalt skrevet av: Narve Bjørneseth

Laget besto av Alfredo Chinchilla, Azizi Zoltegar, Lars Moland og Mohammed Eltujev.

Egentlig skulle undertegnede, Bård Skreien fra Bergen JK, Håvard Hamarsland og Musafir Malang og vært med som reserver og utfyllende vektklasser, men samtlige ble skadet og eller syke. De 3 sistnevnte ble faktisk satt ut av spill den siste uken:(

Alfredo var i sitt sedvanlige ess og tapte kun for Albin Dahl, som vanlige nydelige teknikker fra vår gamle ulv :) Azizi var skummelt nære å vinne både mot BK og Oslo, med litt hoftebruk så kommer den neste gang :) Lars var vår store walkoverhelt og vant to kamper, i de to resterende kampene møtte han Vegard Grytting og Vidar Skretting, norges to beste juniorer i -81, det ble litt tøft for en sprett på 72 kilo;) Men begge sa de måtte slite for seieren og det var de overrasket over. Bra Lars! Mohammed vant 3 av 4 kamper, BKs Geir Aage Jacobsen var litt glad i å plukke ben og ble dømt til en han soku make (matchstraff), de to andre kampene ble vunnet på nydelige ippon kast.

Mot Karl Andre Reichelt fra OJK ble igjen presset fra en god internasjonalt merritert junior litt for stort. Trene litt mer Mohammed så slår du han og :)

Alt i alt en fantastisk innsats som ga oss en svært overraskende medalje!

Målet for neste år er 2 senior lag og minst 1 mix lag og 1 damelag.

Dere er herved invitert og inspirert:)

Stolt Hilsen fra Nestledern!