Spennende klubbmesterskap 15. des 2010

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 19. Des 2010

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling og May Linn Hystad

Vi hadde fire ulike klasser:

Tigerklassen:

Jonas Morshedy

Victor Røed

Nils Aanerud

Herman Rustad

Gaupeklassen:

Said Eltujev

Arvid Skjærstad

Lars Sundh

Løveklassen:

Kristoffer Stordalen Hansen

Petter Sundh

Ihsan Aatif

Huskattklassen:

Lars Moland

Azizi Zoltegar

Ole Christian Langfjæran

Maartin Majoor

Vitaly Yurchenko

Marius Hugo Sandem

Alle gjorde en strålende innsats.

Kristoffer som fightet veldig bra mot litt tyngre motstandere i Løveklassen.

Kveldens jevneste kamp kom i Gaupeklassen hvor Arvid og Lars gikk til Golden Score. I tiger klassen viste alle deltagerne veldig god judo. Jonas kastet et flott kast og Nils viste svært god utførelse av judoens viktigste ferdighet - Ukemi.

Alle barna fikk medalje, judopenn, pølser, hjemmelagde muffins og brus/juice.

Til sist var det de voksne sin tur, huskattklassen. Det var en åpen vektklasse med store vektforskjeller. Ole Christian leverte kveldens fineste kast med sin Sasae-tsuri-komi-ashi mot Vitaly. Vitaly som nettopp har gradert seg til grønt imponerte forøvrig med venstre uchi mata mot ? og seier mot Lars Moland etter bra fighting og gunstige dommeravgjørelser. Lars skal forøvrig være glad for at han ikke fikk hansokumake for en del plukk i en av sine kamper :-) Lars kom tilbake etter det stygge tapet med en arbeidsseier samt en vakkert utført ko-uchi-gari mot kvalifisert motstand fra Ole Christian. Maartin vant etter å ha banket alle. Lars hadde han såvidt ute av balanse øyeblikket før Maartin viste veien til matta.

Vi håper flere barn og unge finner veien til klubbmesterskapet til våren og at vi klarer å stille en senior dame-klasse?

Tusen takk til alle funksjonærene som stilte opp slik at vi fikk gjennomført klubbmesterskapet på en fin måte!