NJJK på vårversjonen av JubaPool

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 27. Mar 2011

Originalt skrevet av: Narve Bjørneseth

Said Eltujev, Victor Røed, Arvid Skjærstad, Nils Aanerud, Eskild Aalerud, Jonas Morshedy, Simon Ryvarden, Elias Vadseth, Daniel Saminasab Aunan, Miguel Cinchilla, Nicolas Holager-Narzul, Espen Taynaud og Jason Mathisen var med fra NJJK og den franske skolen. Simon måtte desverre melde avbud tidlig om morgenen da mor Ingunn medelte at han var syk, synd og god bedring.

Resten av gjengen fikk med seg et kort og intensivt stevne der alle fikk mange kamper og god motstand. Jason må ha vært stevnets minste deltager både på alder og høyde, men han bet godt fra seg og beveget seg meget fint. Miguel hadde dagens Ippon med en nydelig utført yoko-tomoe-nage, mulig han har fått litt tips av Pappa der ;) Victor kjørte høyt tempo og fikk svingt hofta si. Elias kontret så det sang i matta med O-soto-gari. Daniel klemte motstanden ut med hon-kesa-gatame. Said viste gode takter med Ura-nage variasjoner. Jonas var høyt oppe både på sidelinjen og på matta og kastet fine teknikker. Nils var meget konsentrert og jobbet intensivt med grep og ben. Nicolas gjorde en god jobb (undertegnede fikk ikke sett han da han er Alfredos elev på den franske skolen). Espen viste gode takter med o-soto-gari (fullfør med beinet og bruk armene så kommer de neste gang :))Eskild møtte noen store gutter med antydning til dunskjegg på Haka, de ble litt for sterke, men god innsats og utrettelig pågangsmot fra vårt lange alibi:) Sist men ikke minst var Arvid på matta hele 6 ganger, og det endte med 5 seiere og 1 nike-wake. Arvid var kanskje den som imponerte meg mest denne dagen, med gode kombinasjoner, finter og kontringer, fortsett sånn Arvid, dette var gøy å se på :)

Jeg vil si til alle sammen at dere imponerer meg på stevner med god konsentrasjon, og fokuserte hoder. Undrer på hvorfor det ikke er slik på trening? Ta med dere de gode opplevelsene dere fikk på jubapool med til Haugerud så kommer alle til å ta syvmilssteg teknisk og taktisk.

Personlig har jeg en liten bønn til foreldrene til judobarna i klubben, ta de med på stevner som jubapool! Dette er enkle fine stevner med utøvere som har liten til ingen erfaring med konkurranser og er den aller beste måten å komme inn i hvordan Judo er utenfor Haugerud. Vi driver en idrett der det er naturlig å konkurrere, og erfaringen man får ved å delta på slike stevner er gull verdt for barna deres. Pluss at man kanskje får noen nye venner???

Nå skal det sies at 13 utøvere påmeldt er et godt antall, men jeg ser gjerne at vi er dobbelt så mange:)

Stå på alle sammen og kos dere med de gode opplevelsene.

Judohilsen fra en stolt trener

Narve.

PS: Har du bilder av dine barn fra jubapool? Send de til may.linn.hystad@njjk.no så legger vi til bilder til artikkelen. DS