Jiu-Jitsu - graderinger vårsemester 2012

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 26. Jun 2012

Originalt skrevet av: Thomas Myhre

Jiu-Jitsu gruppa hadde siste offisielle trening sist torsdag (eventuelt dato om du ønsker) og påfølgende mandag (eventuelt dato om du ønsker) var satt av til vårens graderinger.

De som var meldt opp til testing var:

Glenn Gylmer Bach

Magnhart Johannesen

Bjørn T. Haugen

Thomas W. Myhre

Instruktør Rune Sandnes, 3. dan, var den som testet og han hadde satt opp et rimelig hektisk opplegg for oss. I tillegg til å vise (bevise) vår kjennskap, kunnskap og kompetanse på/til teknikkene på respektive belter, ble vi kjørt på ytterligere individuelle tester hver enkelt av oss.

Frederik Samuelsen, 5. kyu, hadde "gleden av" å få være vaskeklut og kasteball under graderingen, en jobb han utførte svært tilfredsstillende. Frederik fortalte oss alle at han overlevde og ville leve til å se neste dag - vi takker Frederik for at han var så sporty.

Vi var alle temmelig slitne etter graderingen da det til tider gikk heftig for seg, og etter endt testing fikk vi pratet oss i mellom, tøyet ut, snakket erfaringer og tøyset litt mens Rune hadde en prat med hver enkelt av oss.

Man kunne ta og føle på spenningen under oppstilling da resultatene skulle gis - dette var en vanskelig, men erfaringsrik kveld.

Følgende utøvere bestod graderingen og har oppnådd ny grad i Durewalls Jiu-Jitsu.

Glenn Gylmer Bach - 5 kyu - Gult belte

Magnhart Johannesen - 4 kyu - Oransje belte

Bjørn T. Haugen - 3 kyu - Grønt belte

Thomas W. Myhre - 2 kyu - Blått belte.

Jiu-Jitsu delen av NJJK skal forsøke trene som vanlig gjennom sommeren, vi får se hva oppmøtet blir, og vi benytter sjansen til å ønske våre kjære medmedlemmer en riktig god sommer.