Oppstart treninger høsten 2012 for eksisterende medlemmer

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 15. Aug 2012

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling

Vi vil med det nye opplegget forsøke å legge til rette for at utøvere med ulike ønsker/interesser i forhold til judotreningen kan trene samtidig. Oppvarmingen vil være felles, for så å dele opp i to partier hvor mengden og typen judo vil variere noe. Trenerne vil være kjente for alle utøverne.

Opplegget er utviklet i Sundsvall Judoklubb - Sveriges største klubb og tilpasset NJJK.

Se under for beskrivelse av Ippon-judo og Kul-Judo.

Ippon-Judo

Passer for utøvere som vil fokusere på teknisk judo og konkurransejudo. Her må du være motivert for å lære konkurransevarianter og mye repetisjoner for å bli så dyktig du kan som utøver av idretten judo. Det er naturlig at du deltar på konkurranser også utenfor klubben.

Kul-Judo

Passer for utøvere som vil lære judo samtidig som aktiviteten inneholder mye lek, turn, akrobatikk og andre øvelser som vil variere treningene. Judodelen inneholder noe mindre terping på detaljer og mer fokus på grunnprinsipper. Kul judo vil gi deg variert bevegelseserfaring og god kroppsbeherskelse samtidig som det er mye lek på treningene.

I utgangspunktet velger utøver selv om han/hun vil trene på ippon- eller kul-judo men trenerne kan flytte på utøverne etter hvert ved behov.