Reisebrev fra Japan

Mathias Hansen

Alfredo Chinchilla

27. juni:

Vi ankom Sapporo med litt problemer med flyet. Vi tok banen til sentrum. Vi var i et stort senter der vi skulle spise. Vi tok taxi til der vi skulle sove, og ble henvist rom. (Jonas)

28. juni:

Jonas Dag 2: Vi hadde vår første trening økt på 3 timer.. Intens trening! Rett etter trening lukta alle godt og var nydusja.. Etter 1 time gikk vi ut og spiste. (Jonas)

2. juli:

Jeg var på Ario-senteret med familien Røed, med Mathias og Jonas. På Ario var det en hundreyen butikk der det var mye kult (og mye junk). Noen kjøpte klær og så spiste vi lunsj. Så var vi på judotrening i to og en halv time med hele gjengen. Litt senere dro vi på restauranten på andre siden av veien der de andre ventet på oss. De ga oss kylling og salat. Jonas fikk grillspyd fordi han ikke kunne spise kyllingen (ha ha Jonas). Og nå sitter jeg her og skriver ferdig referatet. Referat avsluttet. (Nils)

3. juli:

I dag dro vi til et badeland med store vannsklier. Alle likte vannskliene, spesielt den hvor du satt i en gummidings og kjørte ned. På treningen skadet fire stykker seg, men ellers var treningen bra. Til middag fikk vi biff, og iskrem til dessert. Som vanlig kjøpte Alfredo suppe. (Victor)

4. juli:

I dag så gikk på Sapparo akvarium. Vi så steinbit, kongekrabbe, sel, pingvin, elektrisk ål, oter.

Vi møte en skoleklasse som ville ta bilde med oss.

Vi dro på sånn teknisk museum. Vi tok romsimulator, hvis du stakk hodet inn i et hull så ble du til en klovn. Og masse annet kult.

I dag så trente vi to timer, og det var første gang Alfredo og Mathias var på voksentrening. De var veldig røde når de kom derfra. Vi trente på toyohirazu. Vi kom litt tidlig, så det var ingen der. Nå har vi trent 8 dager på rad.

Victor mista en tann. Og så har vi bestilt nye drakter. Jeg skal få med rosa skrift. Nå spiser vi middag sammen på restauranten over gata. (Emily)

5. juli

I dag har jeg, Alfredo og Miguel vært på shopping. Og vi kjøpte klær, og så har Jonas kjøpt en yukata i en annen butikk. Og så har jeg spist frokost hos sensei Juji. Der spiste vi ris og så viste han oss maleriene sine og samurai tingene sine. Og så har vi gått på Judo i kåtåni High school.

Og på Judo så gjorde vi lagkonkurranse. Og i tillegg så var det 3 timer Judo!

Og nå spiser vi middag. Og i dag fikk jeg et brev fra Jukino som er en venn fra Japan. (Sofia)

6. juli:

I dag sto vi opp litt sent fordi i går trente vi tre og en halv time. Det første vi gjorde var å spise en rask frokost for å rekke å se på konkurranse. Vi bestilte 4 taxier. De som gikk kamp var fra 12 til 14 og hadde hvitt og sort belte. Jeg, Musa og Tamerlan spilte ping pong. Så var vi på en grillfest som en venn av Yuji hadde planlagt til oss. Der var det bare folk vi ikke kjente, det var en lekeplass og vi fikk en pose med kjeks og godteri, også spilte alle BINGO. Så dro vi til huset hans og fikk store mengder med is. Så dro vi hjem og jeg, Musa og Nils spilte. Så dro vi til sapporo FACTORY og kjøpte flere ting. Også dro vi hjem og til restauranten foran leiligheten og gikk hjem igjen for at jeg skulle skrive rapport. (Miguel)

Se også artikkel i avisa