Jubapool 4

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 11. Des 2014

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling

Lørdag 6. desember hadde NJJK 26 påmeldte som var rekord for 2014. To utøvere måtte melde forfall slik at vi stilte med 24 på matta.

Dette var den fjerde og siste jubapool stevne for året og det var en god del av våre utøvere som med deltakelse på alle fire fikk en egen pokal som spesialutmerkelse. Dette har vært en stor gulrot og et mål for mange av våre aller mest ivrige utøvere. Lagledere for dagen var Jørn Terje og Birger.

I klasse 1 var det Ibrahim, Adam, Magnus, Sigurd, Dennis, Max, Sindre og Sami som deltok. De Spesielt morsomt med Max som deltok på sitt første stevne og valset opp med de andre utøverne i den minste klassen. Sindre og Magnus og Dennis møttes i den nest største barneklassen, og det ble tøffe oppgjør internt, men enda tøffere ble det for utøverne fra de andre klubbene. Adam og Ibrahim slåss bra i sine klasser.

Rohil var påmeldt i klasse 1, men er stor for alderen og ble derfor flyttet til klasse 2 for å få passende motstand. Det taklet Rohil glimrende, men han møtte en utøver som ble et nummer for stor. I klasse 2deltok også Anneli, Sofia, Navid, Jonas og Emily R. Anneli og Sofia fikk også internt oppgjør i sin klasse i tillegg til at de slåss bra mot de andre utøverne. Fin innsats og gode teknikker også av Jonas, Emily og Navid.

Egilsten, Miguel, Mansur, Musa, Karl Henrik, Emily NK, Jamal, Nils og Victor var våre deltakere i klasse 3 og 4. Her ble det også en klasse med internt oppgjør i klubben, denne gangen mellom Mansur, Egilsten og Jamal. Igjen ble det til slutt tøffest for motstanderne fra de andre klubbene. Mye fin judo og bra teknikk å se blant våre mest erfarne barne- og ungdomsutøvere.