39 barn på nattreningen i april :-)

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 2. Mai 2015

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling

NJJK arrangerte nattreningen for barn og ungdommer 17-18 april.

Klokken 18:00 begynte registreringen og da den var ferdig hadde 39 barn kommet inn dørene og fått lagt fra seg treningssaker og overnattingsutstyr i dojo 2.

18:30 stilte alle på matta i treningsutstyr og fikk en orientering om programmet, regler for orden og oppførsel (bl.a ingen spilling på nettbrett eller mobiltelefon). Deretter var det klart for det som i det oppslåtte programmet var annonsert som overraskelsesaktiviteter.

160 kg tautrekking – barna fikk i oppgave å danne lag hvor samlet vekt ble på mellom 150 og 170 kg – og finne et godt navn på laget.

Uten at det ble noe premiering ble Lars og Jørn Terje enige om at navnet "jeg vet ikke" var det morsomste lagnavnet. Deretter var det klart for demonstrasjon av tautrekking. Daniel stilte opp mot Jørn Terje og Lars som viste at to mot en faktisk er feigt.

Alle lagene fikk minst en kamp, vinnerne gikk videre til neste runde helt til at vinnende lag fikk møte trenerne i en siste duell – den vant Jørn Terje og Lars etter et uheldig fall hos motstanderne som ble rått utnyttet. 1. premien ble likevel tildelt vinneren av barnelagene – og var et kinderegg per deltaker.

Neste aktivitet var en gammel klassiker hvor alle deltakerne fikk utdelt en plastpose og skulle plukke opp så mange grønne tørkede erter som mulig etter at Lars hadde strødd en hel boks utover matta. Her ble det en god del diskinger siden ikke alle hadde helt fulgt oppskriften alle mot alle. Vinner ble Luca Vargas, men alle fikk en seigmann og en Dahlgrens bil som premie.

Til mat ble det også i år pizza fra Tonis pizza på Haugerud. Det var bestilt 11 store pizzaer inkludert klubbens egen judopizza. Det var en god del rester igjen etter måltidet, men alle restene ble på mystisk vis borte i løpet av kvelden natten.

Etter maten var det frie aktiviteter, som betydde innebandy i dojo2, generell herjing samt opplæring i kortspillet mattis i dojo 1(Jørn Terje klarte å ende opp som mattis og har fortsatt hatten til neste judoaktivitet med innlagt kortspill) og filmen dum-dummere på tv-en i sofaområdet. Til filmen ble det servert popcorn.

Klokken 22:30 stilte samtlige barn og fire voksne på matta klare for nattrening – dette er 1,5 timer tidligere enn vi har hatt før. Lars holdt en kul trening som innehold mye koordinasjons- og parøvelser som ga fin variasjon fra klubbtreningene. Øvelsene inneholdt både kjente og noen mindre kjente varianter. Litt ne-waza ble det også.

Etter treningen sang vi bursdagssangen for Isaak som hadde bursdag og alle fikk en bit sjokoladekake som mammaen til Isaak hade bakt og tatt med.

Deretter gikk de fleste (og de smarteste) og la seg til å sove i dojo 2.

For de som var standhaftige og ikke ville sove var det deretter mulighet til videre innebandyspilling. Ny film for de over 11 år som var Bloodsport med Jean Claude Van Damme.

De frivillige foreldrene fordelte våketiden seg i mellom slik at alle fikk to timer våketid og resten soving.

På morgenen ble det frokost kl08:00, hvor om lag halvparten spiste havregrøt og resten fikk brød med pålegg etter at Rimi på Haugerud hadde åpnet.

Treningen startet deretter klokken 09:00 og etter litt innledende sutring blant barn som var litt trøtte og slappe fra dagen før ble det gjennomført en fin økt som ble avsluttet med en runde japansk lagkamp hvor innsatsen var solid!.

Takk til alle sammen som bidro til å få en morsom nattrening: barna som kom med topp innstilling og var bare hygelige ordentlige og reale, de frivillige foreldrene som tok initiativ, organiserte og bidro til å løse alle små og større praktiske problemstillinger (spesielt til å rydde og vaske både innimellom og helt til slutt) og til trenerne som holdt morsomme treninger.

Neste nattrening blir som annonsert på avslutningen 21. august og da skal de som ønsker å delta ta men en venn som ikke går på judo. Som første aktivitet neste nattrening håper vi å få til Parkour i den flotte parkourparken på Furuset.