Flott innsats i Østlandscup

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 20. Okt 2016

Originalt skrevet av: Birger Aune

Søndag 16. oktober dro en gruppe utøvere fra Norsk Judo og Jiu-Jitsu Klubb (NJJK) på Haugerud til Sande utenfor Drammen for å delta på årets tredje Østlandscup i judo. Østlandscup er en serie på fire barne- og ungdomsstevner som arrangeres i løpet av året. har pleid å stille med en ganske stor gruppe på disse stevnene, men grunnet kollisjon med et stevne i Sverige var det litt færre som stilte denne gangen.

NJJK stilte med ni deltakere; Anneli Berg Aune, Patrik Auzenbergs, Timur Mehmood, Rohil Noor, Trym Romnes, Luca Vargas, Sami Yahia og Marius Andruchow i barneklassen U13 og Rohil Noor og Victor Røed i ungdomsklassen U15.

Utøverne i barneklassen viste stor innsats, og det ble totalt sett vunnet flere kamper enn vi tapte og alle viste at det vi trener på begynner å fungere. Spesielt så kan Patik Auzenbergs og Anneli Berg Aune trekkes frem.

Patrik har trent i mindre enn ett år, men viser stor iver og pågangsmot mot mer erfarne utøvere og vant to av sine tre kamper. Anneli var den minste i sin gruppe, men vant likevel over begge sine motstandere med god teknikk og god innsats.

I ungdomsklassen U15 stilte Vitor Røed i -46 kg, for anledningen slått sammen med -42 kg. Han surret det litt til mot utøvere som han selv mener han bør ta. Endte tilslutt med tredjeplass.

Rohil Noor valgte å stille i både barneklassen U13 og i ungdomsklassen U15. I U15 så har han gått opp en klasse til -60 kg og møtte i løpet av tre kamper tøff motstand. Det ble en seier og to tap, med topp innsats selv etter å ha blitt nesten tredd gjennom matta av en høy Uchi-mata (hoftekast) i første kamp. Han endte til slutt med tredjeplass.

Totalt sett var vi fornøyde med dagens innsats, og alle hadde hatt minst en god opplevelse på matten.

Nå er det bare å forberede seg inn mot neste Østlandscup på Kongsberg den 20. november.