Tur til åpent trøndersk mesterskap 2018

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 7. Mai 2018

Originalt skrevet av: Sven Sodal

Denne gangen ble det fly opp, fordi planen med å ta buss sammen med Sande og Ippon judoklubb brøt sammen da det viste seg at alle unntatt fire fra Ippon og hele Sande allerede hadde kjøpt flybilletter.

Vi fordelte oss på tre fly, og det gikk brillefint. Deretter tog til rett bortenfor Levanger hvor vi gikk til Trønderhallen i fint trøndervær (7 grader og regn). Omlag halvparten klarte vekta de var påmeldt i, og resten gikk opp en klasse. Vi tuslet så via Rema bort til hallen hvor noen spiste enkel kveldsmat og resten stekte seg frossenpizza. Litt lek og gøy og så var det natta.

U15 var første klasse ut og NJJK hadde folk på alle mattene samtidig så coachingen var utfordrende.

Anneli var først ut og fikk endelig gå i en klasse med like store utøvere. Klassen ble svært jevn, slik at de alle slo hverandre. Til slutt var det kun vekta som skilte utøverne og det medførte denne gangen at Anneli fikk bronse i stedet for gull.

Mark og Patrik gikk i -38 kg hvor Patrik fikk det ganske tøft. Mark fightet bra og fikk halt i land en sølvmedalje. Ognjen og Ismaeel møtte tøff motstand i -55 kg klassen i sitt første norges-cup stevne. Det ble ikke medalje, men god erfaring denne gangen. Dennis leverte gode kamper i -42 kg og fikk sølv. Musa kjempet bra i -46 kg og fikk også sølv, mens Anisten fikk en femteplass.

Sindre var dagens store overraskelsesmann da han feide gjennom klassen sin -55kg med fin judo og gode kast og vant sitt aller første gull i norges-cup!

I U18 vant Egilsten sin klasse etter å ha vist god form og slått den beste motstanderen overbevisende. Mansur kapret sølv etter mange gode kamper, men måtte kaste inn håndkleet i finalen da han hadde pådratt seg en liten smell i hodet i en av de innledende kampene mot utøveren han skulle møte i finalen.

I U21 ble det en fin sølvmedalje til Jamal, som fikk litt revansje fra U18 klassen hvor han tapte et par jevne kamper. Fin judo og et knepent tap for vinneren av klassen som er en dyktig utøver fra Trondheim. I samme klasse kjempet også Egilsten seg frem til semifinalen, som han tapte mot klubbkompis Jamal, men fikk med det bronse.

Eneste seniorutøver var Dainius Janskas som gikk en fin første kamp mot en sterk utøver fra Sande i bamseklassen +100 kg. Det lyktes ikke helt, slik at Dainius ble stående uten seire.

Etter at kampene var over dro de fleste i svømmehallen og herjet et par timer før vi dro tilbake til hallen, fikk lagt fra oss tingene våre, og dro på bankett sammen mange av de andre deltakerne på stevnet. Kvelden ble avsluttet med en morsom runde en-spretten i fotball med yogaball i dojoen som Jamal tok initiativ til.

På søndag fikk vi spist frokost, pakket og gjort oss klar til to økter med judo ledet av Erik Alsgaard fra Ippon Judoklubb. Vi fikk både lære noen nye teknikker og repetert noen gamle før vi fikk gått masse randori, både oppe og nede. Veldig god innsats på randoritreningen av våre utøvere. Hjemreise var også med tog og fly til ventende familie.

Til slutt vil jeg takke alle deltakerne og de andre laglederne; Birger, Roger og Hege for supert samarbeid og en hyggelig tur.

Referatet er skrevet av vår trofaste trener, nestleder og pullups-kongen Jørn Terje Krekling.