Medaljerush for NJJK i NM for ungdom og jr i judo.

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 1. Des 2019

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling

Norgesmesterskapet ble arrangert i Nadderudhallen i Bærum og NJJK stilte med en rekordstor tropp på 19 utøvere.

På dag en var det individuelle konkurranser og yngste klasse U15 var først ute. De laveste vektklassene startet sterkt og i løpet av første timen hadde Mark Don i -38 kg, Patrik Auzenberg i -42 kg og Anneli Berg Aune i -52 kg sikret seg hver sitt gull og retten til å kalle seg norgesmester. Utover i stevnet ble det sølv til Musa Soslangireev som tapte knepent i en svært spennende finale i -55 kg klassen. Maxim Kudresov i -60 kg og Alexandra Svarverud i -57 klarte begge å få en bronsemedalje i sine vektklasser.

I U18 Fikk klubben tre bronsemedaljer med Rohil Noor i -73 kg, Jamal Yahia i -66 kg og Dennis Bjertnes i -55 kg. I den eldste klassen -21 kg klarte Mansur Abubakarov med glimrende judo og tøff kjemping å komme seg til finalen, hvor det imidlertid ble et klart tap – uansett en sterk sølvmedalje i stevnets kanskje tøffeste vektklasse.

På dag to var det lagkonkurranse og klubben utgjorde brorparten av regionslaget som tok hjem gullmedaljen i U15. I U18 stilte NJJK både med et mix lag og et guttelag. Mixlaget kjempet bra, men det ble akkurat stang ut denne gangen og laget endte utenfor podiet. U18 gutter stilte lag for andre året. I fjor vant ikke de unge utøverne en eneste match, men med mer erfaring og enda bedre innsats klarte vi denne gangen å kjempe oss til en flott bronsemedalje.

Trenerne for de unge talentene fra Norsk Judo og Jiu-Jitsu klubb var utrolig fornøyd med innsatsen og prestasjonene som ble vist også av de utøverne som ikke fikk medalje denne gangen.