Rachael vant NJJKs klubbmesterskap i Kata

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 15. Des 2019

Originalt skrevet av: Jørn Terje Krekling

Etter å ha gjennomført katadommer-kurs tidligere i høst bestemte vi at det skulle avholdes klubbmesterskap i kata i forkant av årets julebord.

Brice og Rachael som også har gjennomført kurs i katakonkurranser hadde tatt på seg å lære opp de yngre kreftene i nage no kata slik at vi fikk tilstrekkelig mange deltakere til å gjennomføre konkurransen. De har instruert og forklart og støttet og korrigert alle interesserte utøvere hver søndag siden tidlig i november. For å øke motivasjonen ytterligere ble også de tre første seriene i nage no kata del av graderingen til 1. kyu.

Til konkurransen ble det tilsammen seks deltakere:

Brice Fournier, Rachael Gould, Ola Berglund, Rohil Noor, Mansur Abubakarov og Dennis Bjertnes.

De seks deltakerne hadde trent sammen i tre par slik at det ble seks tori-uke starter som deltok siden alle fikk prøve seg som både tori og uke.

Dommere var Rui Casais og Jørn Terje Krekling, som på mange måter var minst like spent på hvordan dette kom til å gå som deltakerne.

Alle gjorde en god innsats og dommernes vurdering var at alle de fire som gikk opp til 1. kyu hadde en god nok kata til graderingen, men Rachael med Brice som uke tok likevel en relativt klar seier med 73 poeng.

Resultatliste:

1. Rachael Gould med uke Brice

2. Brice Fournier med uke Rachael

3. Rohil Noor med uke Ola

4. Denis Bjertnes med uke Mansur

5. Mansur Abubakarov med uke Denis

6. Ola Berglund med uke Rohil Noor

Veldig morsomt å få til en katakonkurranse, og vi håper å kunne både arrangere og delta på flere konkurranser i denne delen av judo fremover.